Reviews en ervaringen
Peter Heeft een aankoop gedaan op
Review
Huisje Muraiolo / Lamporecchio /Toscane/ Italië BOEK DIT NIET !!! Zou niet verhuurd mogen worden. Alles was totaal niet zoals op de foto's te zien was. Deze waren van heel lang geleden. Het appartement was vies, ontbrekende apparatuur en de ingebouwde koelkast was kapot, dus een oude was extra geplaatst in de keuken. Het zou voor 4 personen moeten zijn, maar niet de hele inventaris was compleet. Toiletbril waren kapot en vies. Airconditioners werkten niet zoals het hoort, smerig en roosters waren verwijderd. Zwembadfilter werkte niet, dus het was vies. De wasmachine was er niet, zou zo snel mogelijk gerepareerd worden, maar is er nooit van gebeurd. Eigenaar had veel excuses, beloofde dingen, maar er werd echt niets gedaan. Novasol vertelde ons dat hij naar het appartement zou komen om dingen te repareren, maar hij kwam niet opdagen. Communicatie van beide was erg slecht. Geen reactie naar ons toe.
Achmed -
Review
Wij hebben een 4 sterren appartement van uw bedrijf geboekt via booking.com. Voor dit appartement stond een 4 sterren classificatie. Echter eenmaal aangekomen in dit appartement bleek dat het appartement totaal niet voldoet aan de 4 sterren . Hieronder vindt u een samengevat tijdsverloop en foto’s om de situatie te verduidelijken. Op 19-07-2021 Om 10:30 uur zijn de sleutels opgehaald bij Homecareonweb holidays. Wij hebben een envelop gekregen en vervolgens zijn wij gereden naar het appartement waar wij om 11.00zijn gearriveerd. De entree Omdat de entree niet goed was beschreven in de advertentie, was het even zoeken geblazen , het kostte ons zeker een kwartier om de ingang van het appartement te vinden. De trappen waren erg glad en met bagage gleed ik uit en viel ik op mijn stuitje, na even rusten kon ik weer door. Gevaarlijke situaties bij de trappen, zeker met bagage! In de advertentie staat dat er een lift aanwezig is , echter wij hebben vanaf de autoweg tot aan de lift via trappen hele stukken moeten sjouwen met al onze bagage ( bij een temperatuur rond de 30 graden ) totdat we aankwamen bij de genoemde lift. Echter er stond een hoop troep in de gang voor de lift en de lift werkte niet. Dus weer moesten wij sjouwen met al onze bagage naar de 2e verdieping. Het zijn echt veel trappen. Uitgeput en eenmaal in het appartement met onze drie kinderen keken wij rond. Onze kinderen konden niet stoppen met niezen , dit vanwege de grote hoeveelheid stof en zeker ook huisstofmijt. In de kleine slaapkamer ging een penetrante urinegeur, om maar niet te zwijgen over de enorme stank in de rest van het appartement het rook erg muf , alsof er lang geen ramen waren geopend en er niet was schoongemaakt. Verder troffen wij een zeer smerig vloerkleed aan in de kleine slaapkamer en de bedden waren heel klein en hard . Hier zouden dan onze kinderen moeten gaan slapen. Slaapkamers en teras In de “grote” slaapkamer stonk het ook en was het bed maar max. 1.80 lang , dit stond ook niet in de advertentie en is toch handig om te weten want hier pas ik niet in. Verder ontbraken er schuifdeuren in de kledingkast in deze kamer, de deuren die er nog in zaten , zaten los en vormen een gevaar .ook in deze kamer enorm veel stof . Verder ligt er veel troep op het terras helaas niet opgeruimd of schoongemaakt. Ook geen zonwering of iets dergelijks, gewoon in de volle zon . Om een voorbeeld te geven het kledingrek om je was op te hangen is verroest. Daar gaan wij onze schone kleding niet ophangen want dan kunnen we onze kleding beter meteen weggooien. Woonkamer Hoe stoffig en smerig kan een woonkamer zijn? Het was er zo stoffig dat wij zelf maar ging stofzuigen en zelfs de stofzuiger stonk heel erg en was erg gedateerd,dus die werkt niet goed. De (slaap )bank was een grote huisstofmijt verzamelplaats . Dit zou dan tevens de derde slaapplaats voor mijn kinderen zijn . Verder hangen er smerige en kapotte gordijnen. Op alle meubels en lampen lag een enorme laag stof. De keuken en badkamers De keuken is ook heel stoffig met heel oud appartatuur wat niet schoon is. Er liggen haren in de besteklade , aluminiumfolie nog in de oven . Zeer slechte hygiëne ! De badkamers hebben niet alleen een slechte hygiëne een van de wc’s spoelde niet eens door . De wanden van de douchecabine waren van glas en zaten los . Dit levert een zeer gevaarlijke situatie op. Voor ons een reden om daar niet te gaan douchen ( zeker niet met kinderen ! ). Verder veel schimmel in de badkamers en ook daar die nare penetrante geur. Kortom wat er in de advertentie beschreven is komt totaal niet overeen met de werkelijkheid en er is duidelijk niet schoongemaakt , terwijl er wel een cleaningfee wordt gerekend van maar liefst €73 ! Verder is het appartement verre van covid-19 compliant. Het appartement heeft hele oude gedateerde spullen en apparatuur , wij weten niet of de deze functioneren , daarvoor zijn we te kort in het appartement geweest. Er zou vanuit het appartement een uitzicht zijn op het zwembad. Vanuit het appartement kun je het zwembad niet zien. Ook het binnenbad zou je volgens de advertentie kunnen gebruiken, deze is gewoon op slot en wij konden er niet in. De door ons genomen actie Wij hebben direct met Homewebcare gebeld en de klacht ingediend over de zeer slechte/geen schoonmaak van het appartement. We bleven heel lang wachten tot wij zelf een aantal keren belden met Novasol en uren later kwam nog steeds geen oplossing. 16:45 met Novasol gesproken om ons te laten relocaten naar een andere verblijf en daar waren de regels niet flexibel genoeg binnen Novasol omdat ze direct het geld hebben betaald aan de appartement eigenaar. 17:30uur weer de bagage de auto in. Om 17:30 kregen we te horen dat de schoonmaakploeg langs komt om het appartement alsnog schoon te maken. Het verbaasd ons dan ook dat de schoonmaakploeg pas langs komt omdat wij aangeven dat er slecht/ niet is schoongemaakt. Wel kwam er plotseling zonder aankondiging ( niet covid -19 ) een schoonmaak mevrouw langs ( Faye ) en zij bevestigde dat de douchecabines aan vervanging toe waren en dat er slaapkamerkast deuren ontbraken etc. Verder gaf zij aan dat het appartement zeker geen 4 sterren rating hoort te krijgen. Schoonmaken hoort te gebeuren voordat de gasten in het appartement aankomen en niet tijdens onze vakantie ! Ook volgens de huidige covid -19 maatregelen , lijkt het ons overbodig om dit nog te moeten benoemen. Wij nemen de covid-19 maatregelen zeer serieus en vinden dit erg jammer. Bovendien lost de schoonmaak niet alle tekortkomingen op, zoals eerder vermeld zijn er ook gevaren en andere zaken die niet horen bij een 4 sterren appartement. Dit zijn risico’s die wij niet voor ons gezin willen nemen. 19:00uur probeerde wij de Homewebcare te bellen om de sleutels in te leveren maar helaas, zij waren onbereikbaar. Novalsol onderweg gebeld en nogmaals uitgelegd dat het voor ons een onacceptabele situatie is. Om 19:30 ter plekke aangekomen bij Homewebcare en wij hebben de sleutels in de bus van Homewebcare gedaan. Gelukkig is er nog Booking.com die ons heeft geholpen met het vinden van andere resort waar we onze vakantie voort kunnen zetten maar met grote financiën gevolgen. Wij hebben veel onkosten moeten maken vanwege deze situatie. Wij hebben onze financiële reserves moeten aanspreken voor dit resort waar we momenteel de hoofdprijs betalen!! Verder hebben op de dag zelf geen enkele vorm van excuses gehad van Novasol, erg spijtig!! Dit is echt een grote teleurstelling voor ons. We hadden ons verheugd op een leuke vakantie. Wij zijn erg geschrokken hoe we zijn misleid door de appartement eigenaar. Nogmaals er moet een kwaliteit check komen voor dit soort ratings die door Novasol aangeboden worden op deze markt. Hopende u op deze wijze voldoende te hebben ingelicht. Wij gaan ervan uit dat u uw klanten erg belangrijk vindt en wij zien graag dat onze kosten van het appartement en de bijkomende onkosten door Novasol worden vergoed. Foto’s zijn toegevoegd in mail-2 wegens te grote bestand. Wij zien uw spoedige reactie met belangstelling tegemoet.
Ilse -
Review
Na het per ongeluk boeken van het verkeerde huis moest ik toch 114 euro betalen. Ik heb direct (binnen 2 minuten) contact opgenomen om te zeggen wat er gebeurd was en nam aan dat het dan ok was. Maar dat mocht niet baten. En er stond zelfs ook nog op de site dat je gratis kon annuleren. Los daarvan snap ik dit asociale gedrag echt niet. Waarom laat je een potentiele klant een boete betalen? Hiermee heb je niet begrepen wat klantgerichtheid inhoudt, wij gaan nooit meer iets boeken bij Novasol!
Jacqueline -
Review
De beschrijving van het door ons geboekte huisje kwam niet overeen met de werkelijkheid. We waren genoodzaakt de volgende dag te vertrekken. Inmiddels heb ik meerdere malen een mail gestuurd maar ontvang geen reactie. Het is heel zuur als je meer dan €1000,00 betaald en vervolgens ergens terecht komt waar je met een normale auto bijna niet kunt komen. Om niet nog meer risico te lopen zijn we daar vertrokken want iedere keer als je weggaat, al is het maar voor boodschappen moet je over die gevaarlijke weg ((als je het al een weg kunt noemen). Ook het huisje had mankementen die we niet vooraf wisten. We hebben onze terugvaart moeten omboeken en nog een hotelovernachting geboekt. Ik wil dit graag middels een review schrijven bij huisje N18493. Zeer teleurstellend dit. En ik ben echt geen zeikerd maar hier vind ik echt wat van.
H. Mosink -
Review
Juni een week een vakantiehuis gehuurd. Borg moeten betrachten van 350 euro. Tot op heden nog niets terug gekregen. Heb reactie op telefoon heb reacties op diverse mails. Dus nee voir ons nooit meer