Reviews en ervaringen
l schellekens -
Review
Ik heb 22 augustus een bestelling gedaan op deze site en er stond bij dat voor middernacht bestelt morgen in huis ondertussen is het al iets meer dan een week geleden en heb nog altijd niks aangekregen ondertussen heb ik verschillende keren liggen mailen en bellen maar geen reactie ik heb hier mijn eerste gsm op bestelt daar heb ik geen probleem mee gehad nu heb ik er een bestelt voor mijn vriend en dit is geen fijn ervaring voor mij
B. Van Hout -
Review
Ik schrijf dit om potentiele klanten bij Telefoonwereld een ontluisterende ervaring te besparen: Op 2 februari 2021 kocht ik bij TELEFOONWERELD.NL een Samsung Galaxy-Est 20 FG 4G voor € 526. Ik was even van mijn BOL/COOLBLUE-geloof afgestapt en een uitstapje gemaakt naar deze internetwinkel: gewoon omdat zij op dat moment de beste prijs hadden voor dit toestel. Dat zou een dramatische ervaring blijken. Ik heb het toestel in redelijk snelle levering in ontvangst genomen. Om het toestel te kunnen bekijken moet het doosje worden opengemaakt, waarna ik tot de conclusie kwam dat de kleur (Oranje) te heftig bleek. Foutje, dat realiseer ik me. Ik heb het toestel direct retour gestuurd en kreeg per kerende mail een bevestiging van het retour, waarna bleek dat telefoonwereld er een goed verborgen policy op nahoudt dat van de oorspronkelijke aankoopsom slechts 75% wordt terugbetaald indien het dooszegel verbroken is bij retour. Nergens staat in de op de zichtbare voorwaarden van de TELEFOONWERELD-site vermeld dat dit zou gebeuren indien een toestel retour gestuurd zou worden. Om het toestel te beoordelen moet het doosje immers worden opengemaakt. Bij het openmaken van het doosje vervalt dus 25% van het aankoopbedrag. In de koopvoorwaarden staat wel duidelijk vermeld dat indien AIRPODS van Apple worden geretourneerd dit het geval is en 25% van de aankoopprijs wordt ingehouden. Ik ben hier in de loop der maanden met telefoonwereld over in discussie gegaan en die weigerde halsstarrig om het volledige aankoopbedrag te storneren. Ik ben in maart murw akkoord gegaan met stornering van 75% van het aankoopbedrag om er maar vanaf te zijn. Na veel heen en weer mailen kwam het op basis van onduidelijke-voorwaarden bij Godsgratie wel tot een compromis dat ik de 25% retour zou krijgen bij aanschaf van een nieuw toestel. Maar "dat mocht ik niet verder vertellen, anders zouden andere klanten misbruik kunnen maken van dit ontstane (uitzonderings-)precedent". Dat heb ik aanvankelijk geprobeerd maar de toestellen die ik uitkoos op de site breken (plots) niet leverbaar, terwijl ze wel als leverbaar stonden vermeld. Na een half jaar was dit bedrag nog steeds niet teruggestort. Ik heb verleden week telefonisch contact opgenomen met telefoonwereld en die zeiden dat zij ervan overtuigd waren dat dit 75%-bedrag (394,50 euro) was overgemaakt. Dat bleek niet het geval. Ik heb het bedrag verleden week (uit)eindelijk op mijn rekening gekregen. Ik heb nog een poging gewaagd om een vervangend toestel aan te schaffen dat op de site vermeld stond maar heb daarvan afgezien omdat de prijs bij andere aanbieders aanzienlijk goedkoper waren, ZELF INCLUSIEF DE 25% DIE IK NOG TEGOED HEB VAN TELEFOONWERELD. Mij zien ze daar in elk geval niet meer terug. Ik kan potentiële klanten van telefoon wereld alleen maar met kracht aanraden om deze internetwinkel te mijden als covid 19: dus op veilige afstand blijven. De voorwaarden zijn onduidelijk en de service/communicatie en bereikbaarheid is abominabel slecht en mails worden niet of met moeite beantwoord. Bij voorkeur zou ik nul*** geven, maar dit kan jammer genoeg niet. Ik ga weer lekker terug naar Bol en Coolblue, duidelijke, heldere en eerlijke voorwaarden en volledig recht op retour en een volledig assortiment-aanbod, hetgeen bij telefoonwereld volledig ontbreekt. Ze hebben voornamelijk achterhaalde toestellen en blijken veel toestellen niet te kunnen leveren die wel op de site staan. Dus mijn 25%-verlies(131,50 euro) nemen en nooit meer bestellen bij telefoonwereld blijkt uiteindelijk beduidend goedkoper dan de volledige (voordeliger) prijs betalen bij een andere aanbieder. BvH/Journalist