Milo Leget

5 x bekeken

Vallet Parking Keulen

Review gaat over ervaring met Parkos op

Ik had een reservering voor Vallet Parking van vrijdag 21-04-2023 07:30 uur tot zaterdag 06-05-2023 12:30 uur bij Parkos geboekt op de luchthaven van Keulen. Echter deze Vallet Parking verliep ver van vlekkeloos. Wij zijn nog nooit naar de luchthaven van Keulen geweest, maar wij hadden de indruk goed voorbereid te zijn. We sliepen de dag voor vertrek in een hotel op de luchthaven en hadden Vallet Parking bij Parkos geboekt, net als vorig jaar toen we vertrokken van de luchthaven van Düsseldorf.   Op vrijdagochtend 21-04-2023 belde ik na het ontbijt met Parkos / Easyparkenkoeln en kreeg na 3 keer bellen iemand aan de lijn die gebrekkig Engels sprak met een zwaar Duits accent. Ik gaf mijn gegevens van de boeking, auto en naam door en de meneer begreep mij niet en ik de meneer niet, maar uiteindelijk kwamen we eruit en kwam de meneer zelfs naar ons hotel op het vliegveld De meneer kwam aan op een elektrische step, echter mijn auto zat tot de nok toe vol en zowel de meneer als zijn elektrische step paste niet in de auto. Hier begon al direct een beetje zichtbaar de irritatie van de meneer van Parkos / Easyparkenkoeln De meneer stelde voor dat ik naar de standaard aanname plaats op het vliegveld zou rijden en terwijl mijn vrouw haar tweede bak koffie in mijn auto liet vallen en mijn 6-jarig kind veel aandacht vroeg, kreeg ik in (nogmaals) gebrekkig Engels even snel uitleg hoe ik van het Hotel naar het afleverpunt van de luchthaven moest rijden, kortom er was veel hectiek dat op 1 moment samenkwam Ik kreeg nog wel even mee, dat er haast was, want de meneer moest naar andere klanten. Ik reed weg en was vrijwel direct verdwaalt en belande in een ogenschijnlijke bus sluis waar ik bijna als enige optie zag om te gaan spookrijden terwijl er een bus aankwam. Ik ben vervolgens toch maar doorgereden en trok een parkeerkaartje uit een zuil en belande blijkbaar bij de aankomsthal, terwijl ik bij de vertrekhal moest zijn Ondertussen belde de meneer diverse malen waar ik was en ik gaf aan dat ik hopeloos verdwaald was, waar ik als reactie kreeg te horen dat hij naar andere klanten moest en dat ik moest opschieten. De irritatie bij de meneer van Parkos / Easyparkenkoeln klonk steeds duidelijker door de telefoon. Vervolgens hebben we elkaar ergens getroffen bij de aankomsthal, hij heeft foto’s van de auto gemaakt, ik heb hem de sleutels gegeven en hij reed weg We stonden ergens op het vliegveld met 5 koffers, een 6-jarig kind en geen bagage-trolley in zicht. Na een dramatische ochtend, waarbij uiteindelijk bleek dat onze vakantie niet doorging (vanwege de stakingen op het vliegveld), heb ik weer met Parkos / easyparkenkoeln gebeld, nadat wij eerst bij de exacte locatie zijn gaan staan, waar de auto afgeleverd zou worden. Na de inmiddels bekende spraakverwarring over wie ik was, wat mijn auto/reserveringsnummer was, getracht uit te leggen dat er een staking was en ons vliegtuig niet vertrok, oftewel ik heel misschien mijn auto terug mocht ontvangen Uiteindelijk begreep de meneer het en gaf hij aan mijn auto terug te komen brengen. Een kwartier later kwam dezelfde meneer mijn auto brengen en ik ging mijn zoontje halen die in de buurt aan het spelen was, terwijl mijn vrouw de meneer opwachtte De man stopte bij mijn vrouw, duwde de autosleutels in de hand van mijn vrouw, verscheurde een of ander papier en gooide dat in de prullenbak terwijl hij zonder 1 woord te zeggen wegliep. Hoe wij verder van de luchthaven af moesten komen, moesten wij zelf maar uitzoeken blijkbaar De bordjes van de uitgang volgend kwamen wij vervolgens bij paaltjes en moesten €15,- betalen om de luchthaven te betalen. Na een klacht ingediend te hebben bij Parkos hebben heb ik nadat zij met Easyparkenkoeln overlegd hebben de helft van het totaal betaalde bedrag terruggestort en nadat ik aangaf dat ik daar niet mee akkoord was, verschuilde Parkos zich achter de onderaannemer (Easyparkenkoeln) en moest ik zelf maar contact opnemen met Easyparkenkoeln. Grappig want het probleem is begonnen met het nagenoeg niet kunnen communiceren met de meneer van Parkos omdat deze alleen Duits sprak. Uiteindelijk heb ik dus €77 + €15 betaald voor 3 uur parkeren bij Parkos. Blijkbaar vindt Parkos de onbeschofte behandelingen van klanten van Parkos normaler dan klantenservice. Jammer en teleurstellend. Om mijzelf en mijn familie te beschermen tegen het onbeschoft gedrag van onderaannemers van Parkos, is Parkos helaas bij deze een klant kwijt.