Nmo multimedia panel
Omschrijving bedrijf
Over Nmo multimedia panel
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een samenwerkingsverband tussen verschillende organisaties voor mediabereiksonderzoek in Nederland, waaronder Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX). Het doel van NMO is om het bereik van televisie, radio, print en online media te meten en rapporteren.
Het NMO Luisteronderzoek is een van de onderzoeken die binnen het NMO worden uitgevoerd. Deze week heeft het Luisteronderzoek een nieuwe stap gezet in de distributie van de wekelijkse luistercijfers. Voorheen werden deze cijfers elke woensdag vanaf 14 uur gepubliceerd en verstuurd.
Het NMO Luisteronderzoek registreert welke radiozenders in de omgeving van een panellid aan staan. Dit gebeurt met behulp van de MediaCell+ app, die de registratie op basis van audiomatching uitvoert. Door het gebruik van deze app kunnen de luistercijfers nauwkeurig worden gemeten en gerapporteerd.
Naast het Luisteronderzoek voert NMO ook andere onderzoeken uit, zoals het Printonderzoek, Consumentenonderzoek, Kijkonderzoek en Online Bereiksonderzoek. Deze onderzoeken worden vernieuwd en sterk verbeterd om aan de hoogste standaarden op het gebied van design, dataverzameling, dataverwerking en privacy te voldoen.
Het nieuwe onderzoek van NMO heeft een crossmediale opzet, wat een wereldprimeur is. Het is nog niet eerder gebeurd dat televisie, radio, print en online media op deze manier gezamenlijk worden gemeten en gerapporteerd. De introductie van NMO zal gefaseerd plaatsvinden in de loop van 2022-2023, waarbij de eerste datasets meteen beschikbaar zullen zijn voor bureaus, adverteerders en media-exploitanten.
Het NMO is een betrouwbare bron van informatie voor de media-industrie in Nederland. Door de samenwerking tussen verschillende organisaties en het gebruik van geavanceerde meetmethoden, kunnen nauwkeurige en gedetailleerde gegevens worden verzameld over het bereik van verschillende media. Dit stelt adverteerders, mediabureaus en media-exploitanten in staat om strategische beslissingen te nemen en effectieve marketingcampagnes te ontwikkelen.
Meer informatie over het NMO en de verschillende onderzoeken is te vinden op de website van Nationaal Media Onderzoek. Hier zijn ook gedetailleerde brochures en video's beschikbaar waarin het NMO en de meetmethoden stap voor stap worden uitgelegd.