Oproep positieve reviews plaatsen voor Bol.com

Door Redactie

Opmerkelijk bericht kwam voorbij in mijn Facebook feed, waarbij een poster een oproep deed om positieve reviews te schrijven voor Bol.com.

Bol.com zou veel slechte reviews hebben gehad wat gevolgen heeft voor de uitstraling van Bol.com. De slechte uitstraling kan effect hebben op de verkopen van de groepsleden van de poster. Veel van hen verkopen namelijk via Bol.com. Persoonlijk denk ik dat het niet zo een vaart zal lopen. Bol.com is in Nederland te groot. Wellicht dat als Amazon.nl haar deuren in Nederland opent de slechte ervaringen van Bol.com meer gevolgen gaan hebben voor hen.



Zo zie je maar dat zelfs sites als TrustPilot ook kunnen worden beïnvloed door “neppe” reviews.

Wij zijn niet tegen het oproepen voor het plaatsen van reviews, dat hoort erbij. Wat wij niet delen is dat men opgeroepen wordt om een positieve review te plaatsen, waardoor een potentiële klant geen betrouwbaar beeld krijgt van een webshop.



Meest voorkomende klachten Bol.com

Wat vooral te lezen valt is dat men ontevreden is over de levertijd en onbereikbare klantenservice. Een reden hiervan is dat de producten uitgeleverd worden door externe verkopers, zij hebben hun eigen levertijden + klantenservice. Deze is niet altijd even goed georganiseerd als die van Bol.com, waardoor een slechte ervaring met een externe verkoper doorstraalt op Bol.com, de klant heeft immers bij Bol.com besteld en niet bij een externe partij.



Jouw ervaringen met Bol.com?

Heb jij ervaringen met Bol.com? Deze kun je op de pagina van Bol.com delen. Wij plaatsen alleen legitieme reviews.